dinsdag 9 augustus 2016

Life orgasme in Villa Politica - bewerkt fb-bericht van 25 maart 2016 naar aanleiding van de rel rond de verbindingsofficier in Turkije die al dan niet zijn werk niet goed gedaan had

Namiddag mijn strijk gedaan. En wat doet ge dan onderwijl? Normaal naar een serie kijken, type Vikings of Downtown Abbey. Nu overwon ik mijn weerzin en besloot Villa Politica tot mij te nemen. En voorwaar, voorwaar, ik zeg u: ik kreeg, op Goede Vrijdag, ongevraagd een orgasme van Linda De Win voorgeschoteld. Onnodig te zeggen dat ik me plaatsvervangend geneerde.

Laat ik vermelden dat ik de meeste tussenkomsten van onze parlementairen wel kon, nee ik ga niet zeggen pruimen, euh, dat ik erin kon komen. Nee dat is ook niet goed. Dat er wat voor te zeggen viel. Op de momenten na, dat stuntelende vertalers mij verhinderden het behoorlijke Frans van onze ministers te aanhoren. Over Onkelinx zwijg ik, want die zal in de toekomst nog veel ter sprake komen, aangezien men de laatste steen wil bovenhalen. 

Jan Jambon, maat, ik had het onmiddellijk door dat ge een tactische fout hebt gemaakt door het over die verbindingsofficier te hebben. Tactisch, meer niet, als men het mij vraagt. Maar ik wist het. Komt dat omdat ik te veel deliberaties heb meegemaakt waar de zwarte piet naar collega's werd doorgespeeld? Ik weet het niet, maar ik wist het gewoon. Linda, in samenklank met de oppositie, rook bloed. 

Jan, ik vrees dat ze een nagel gevonden denken te hebben om u te kruisigen. Linda kon er niet over zwijgen. Hoe vaak is ze er niet op teruggekomen in haar telkens slecht getimede en niets zeggende onderbrekingen? Iedereen kon haar zo naar een hoogtepunt zien toegroeien. Iedere man - het waren alleen mannen die ze hiervoor nodig had - kreeg de vraag voorgeschoteld of Jambon toch niet in de fout was gegaan door het over die verbindingsofficier te hebben.

Haar moment suprême kwam toen ze, in extremis, net voor de coitus interruptus als het ware - ik bedoel het afbreken van het programma - nog een professor twee zinnen kon laten lossen. En laat die tweede zin van de professor nu toch weer net gaan over ... Ja, een schot in de roos. Linda kwam, met een vreugdekreet en een sprongetje. Wie mij niet gelooft, bekijk de zaak maar eens opnieuw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten